Noorderslag 1992

Noorderslag 2014 zit er weer op, en ik ben nog niet bijgekomen of ik kom hier op de ongeëvenaard goede site van het Friesch Poparchief een typisch Jacob Haagsma-verslag tegen van mijn allereerste editie, Noorderslag 1992. Uit de Leeuwarder Courant, zo te zien. “Waarbij het jonge Veluwse gezelschap Daryll-Ann met gelijke en toch fris tintelende liedjes de show stal.”

20140121-221416.jpg

20140121-221425.jpg

20140121-221433.jpg

Bron: http://frieschpoparchief.blogspot.nl. Check die fenomenale site! Voor alles over Deinum, Weekend at Waikiki, Wish to Escape, Stalin Orgels, Strawelte, Klinkhamer, Ancestral Sin, ensafuorthinne

4 reacties
  1. jacob haagsma zei:

    Ik vraag me, jaren na dato, wel af wat dat is, een ‘typisch Jacob Haagsma-verslag’.

  2. Goede vraag. Dat zit ‘m in de vriendelijk-kritische toonzetting, denk ik. Bovendien weet je aan de hand van een paar korte beschouwingen op de bands een heel goed beeld te geven van het hele festival. Het is veel meer dan een hoop kleine recensies, de som is meer dan de delen. Ik hou wel van die mix van beschrijving en beschouwing.

  3. jacob haagsma zei:

    Ah, dat vind ik een mooi compliment, dank je wel. Zo moet een festivalverslag ook zijn, vind ik. Ik kan nooit zo veel met die 3voor12-methode: bandje voor bandje behandelen en cijfers geven, maar over de sfeer en de essentie van zo’n festival weet je dan nog niks.

    • Precies. Al geven ze tegenwoordig geen cijfers meer geloof ik. Ik zal jouw methode zelf eens oefenen bij Van Onderen, begin januari in Paradiso. Voor Noorderslag ben ik intussen afgehaakt, dat is me teveel een 3FM-feestje geworden.

Geef een reactie

